Thursday, January 2, 2014

SET MENYUSU SHAKLEE ASAS (SET BAJET)

Assalamualaikum.


Ada yang tercari-cari set menyusu tak??

Saya dah makan dan rasa kesannya.. Anda MESTI cuba ESP dan Alfalfa!!
Alhamdulillah... Memang susu banyak. Badan pun cergas.

Anak yang sulung dan kedua menyusu badan sekejap je. Tak sampai 1 bulan.
Ni lah rahsia saya.. Azwa dah 9 bulan menyusu.. akan diteruskan sampai umur 2 tahun insyaAllah! Tak sangka dapat melaksanakan tanggungjawab ni. Dulu ingat memang susu tak ada. Kurang ilmu dan kurang membaca masa tu. 




Konsep utama penyusuan ialah Demand vs Supply.

Kalau makan supplement banyak mana pun tak kan berhasil jika tak ada usaha mengeluarkan susu / kosongkan payudara. Saya banyak belajar tentang penyusuan semasa mengandung anak ketiga dulu. Masa mengandung anak kedua, memang saya berazam nak menyusukan anak sepenuhnya tapi azam saja tak cukup kuat. Kena bersedia dari segi mental dan fizikal. Tanya kawan-kawan yang arif pasal penyusuan.. Join group-group penyusuan kat facebook... Banyak cara boleh belajar.

Macam mana nak dapatkan set bajet untuk menyusu ni? Hubungi saya














FB Page saya Can Can Mali

No comments:

Post a Comment