Saturday, July 5, 2014

Macam mana saya kenal SHAKLEE? Permulaan saya sebagai SID

Assalamualaikum.

Macam mana saya bleh terjebak dengan bisnes shaklee? True story.

1. Saya start beli set IBU MENGANDUNG shaklee masa preggy 8 bulan. Punya la lama amik masa nak survey. Hihi.. Dari awal kandungan sampai nak beranak dah baru decide nak beli. Mmg saya jenis survey sampai puas hati baru saya beli. Tak caya tanya cik abg.

2. Yang bestnya bila dah bersalin. Tak payah susah2 cari jamu ke apa.Set yg beli masa preggy 8 bulan tu pun ada lg belum habis. Bukan saya x makan, tp kuantiti setiap item dalam botol tu mmg tahan lama. Pastu continue je lah makan. Cuma tambah 1 item je iaitu tablet ZINK (menyembuhkan luka dgn cepat). Rupanya dah complete set BERPANTANG. Saya fikir "Mudahnya produk shaklee ni, xde pembaziran."

3. Kelahiran kali ketiga ni saya dah niat nak menyusukan anak secara eksklusif memandangkan 2 kelahiran sebelum ni saya tewas dengan kata2 org sekeliling dan kekurangan ilmu. Alhamdulillah sampai sekarang saya masih menyusukan anak saya Azwa Safrina yang hampir berusia 7 bulan. Masa baby umur 1 bulan saya tambah 1 lg supplement iaitu Alfalfa shaklee. Ianya sebagai milk booster saya.

4. Selalunya pada bulan puasa, waktu sahur kami sekeluarga akan minum segelas susu. Amalan ni bermula selepas saya berkahwin. Kalau tanya saya, saya mmg xpernah minum susu tepung kecuali masa mengandung. Tak boleh nak telan. Tahun ni saya ubah, ganti dengan ESP. Alhamdulillah x ada banyak beza. Anak saya sendiri amalkan Mealshake dan Performance Drink.

5. Saya register jadi ahli shaklee sebab saya sendiri konsisten makan supplemen. Sebelum ni xda maknanya.. jadi ahli pastu senyap. Hehe org kata hangat2 tahi ayam. Tp lain dengan shaklee. Bila tgk stok sendiri dah nak habis, x sabar plak nak beli yg baru. Yang bestnya beli xde la banyak pun. Untuk makan sendiri ja.. tp still dpt bonus drpd shaklee. Untung kan? Boleh la nak buat belanja sikit2..

Hari ni saya nak
-ajak kawan2 yg ragu2 dengan produk shaklee, anda patut cuba dulu. Kalau tentang masalah kewangan, sebab ada yg kata shaklee mahal... meh diskus ngan saya. Xmahal pun sbnrnya.. ada caranya. Saya bleh tolong.
-ajak sapa2 yg pernah, sedang atau telah pun mencuba shaklee tp belum jadi ahli sila lah daftar keahlian. Xrugi pun. Mmg beli untuk diri sendiri tp dapat juga side income. Macam saya skrg
Baru 2 angka ja tiap2 bulan. Lepas ni insyaAllah 3 angka pulak. (Dan seterusnya)

Ok nnti sambung lg. Panjangnyaaaa

Nor Ilani Daod
Housewife, BF mom, WAHM
PM/SMS/WA : 019-476 2466

COD Seluruh Perlis
Poslaju seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment