Thursday, October 30, 2014

Kenapa ESP Shaklee berbeza?


Assalamualaikum...

Bulan ni promosi ESP, beli 6 FREE 1. Memandangkan ramai sangat yang order ESP, jadi saya nak share lah salah satu keistimewaan ESP soya Shaklee berbanding soya brand lain. Soya Shaklee dibasuh dengan air, berbeza dengan soya lain dimana ianya dibasuh dengan alkohol sebelum diproses. Bila basuh dengan alkohol maknanya kandungan isoflavones dalam soya akan musnah. 




Apa fungsi isoflavones ni?
Haaa isolavones ni boleh mencegah kanser... Sebelum ni ada dengar soya penyebab kanser kan? Memang betullah sebab soya tu dah tak ada kandungan isoflavones. Sebab tu jangan membeli sembarangan. Bila ada khabar angin apa-apa kita kaji dulu betul ke soya ni penyebab kanser? kenapa tak elok minum soya? ESP ni berbeza okay ! Soya dia memang dijaga kualiti. Daripada ditanam, hinggalah diproses menjadi serbuk ESP. Kandungan isoflavones dia terjaga. Ini boleh mencegah kanser. Jadi jangan takut nak minum soya ESP.

Selain tu isoflavones ni baik untuk kesuburan wanita. Jadi kalau anda antara golongan yang sedang MENCUBA UNTUK HAMIL (TTC), insyaAllah ESP ni sangat membantu. Isoflavones ni berfungsi sebagai clomid (bahan yg digunakan untuk meransang kesuburan) yang menghalang pertumbuhan estrogen. Bila estrogen dihalang, badan akan hasilkan peransang hormon yang dikenali sebagai FSH (Follicle Stimulating Hormon). Seterusnya FSH ini akan menghasilkan 1 lagi hormon iaitu LH (Luteining Hormon) yang berfungsi meransang ovulasi.

Kalau anda PERNAH KEGUGURAN pun elok  minum ESP ni. Ia membantu menguatkan rahim. Sebab tu ESP termasuk dalam set hamil dan set berpantang. ESP ni antara yang wajjib saya suggest pada customer. 

DAN, kerana setong ESP ni lah yang buat saya jatuh cinta pada produk Shaklee. Anda pun kena cuba. ESP ni sesuai untuk semua.. remaja, wanita hamil, wanita berpantang, ibu menyusu, ibu bekerjaya, lelaki dewasa, atlit dan warga emas.

Kalau anda berminat sangat dengan ESP ni, jangan segan-segan hubungi saya.

COD area Kangar, Padang Besar, Arau, Kuala Perlis dan seluruh Perlis.
Pos ke seluruh Malaysia.

Boleh add saya di facebook juga : klik sini





No comments:

Post a Comment